måndag 27 juni 2011

Ginseng Ficus Bonsai ett utmärkt bonsaiträd för nybörjare

Ginseng ficus bonsai var det första bonsaiträdet jag köpte. För billiga 175 kronor på Lidl. I våras var jag på IKEA och såg att man sålde mängder med ginseng ficus bonsai billigt. Ginseng ficus bonsai är ansett som det lättaste bonsaiträdet att sköta. Den har lätt för att trivas inomhus och kräver inte mycket ljus. Den behöver inte heller överdrivet med vatten. Vattna bara igenom den när jorden känns torr sedan är det bara att vattna igenom den igen. Ge den blomnäring regelbundet speciellt under sommarhalvåret.
Det finns speciell bonsainäring att köpa men vanlig blomnäring fungerar utmärkt. Dessutom är den mycket billigare. Ge hälften av anvisad dos blomnäring. Duscha den gärna med en blomspruta några gånger i veckan så blir den garanterat glad.

Personligen ligger min ginseng ficus bonsai mig verkligen varmt om hjärtat och inger faktiskt ett sort lugn när man betraktar det.


Fortsättning följer........................

2 kommentarer:

  1. Å tack! Underbart att få så klar upplysning om skötseln. Är nybliven ägare till en sån planta och känner mig lite osäker ännu.

    Marlena

    SvaraRadera
  2. Också köpt två exemplar igår, fantastiskt vackra. Tack för tipsen!

    SvaraRadera